تبلیغات
خودروی هیبرید - سؤالات متداول ( طراحی صنعـتی ) مسابقات خودرو برقی ( هیبرید ) - بخش دوم

خودروی هیبرید

طراحی و ساخت موتورهای الكتریكی خودروهای هیبرید

19) در صورت استفاده از خودروی موجود طراحی صنعتی چه مصداقی پیدا می­ کند؟

انجام تغییرات در سطح 1 و سطح 2 یكی از كارهای رایج طراحی صنعتی است كه به صورت Face Lift در همه شركت‌های خودروسازی دنیا انجام می‌شود.

 

20) منظور از طراحی مفهومی در مرحله اول.آیا ما باید طراحی داخل و خارج خودرو را تا آخر مرحله اول ارائه بدهیم؟

اگر منظور طراحی صنعتی است،‌ خیر. باید طراحی بیرونی را با چند نما به صورت ایده معرفی نمایید. در بخش طراحی فنی نیز باید طراحی مفهومی با سرفصل‌های گفته شده را ارایه نمایید.

 

21) حفظ خطوط بدنه به چه صورت؟ همانطور که می ­دانید از سال2002 تا2004 خطوط کاپوت و گلگیرها بسیار تغییر کرده است. در تمام خودروسازی­ ها شکل کل خودرو متحول شده(با حفظ ماهیت اصلی) آیا می­ توان روی یک اتاق خالی کارکرد برای تغییر خطوط کاپوت و front bumper و گلگیرها کارکرد و یک body kit  را روی بدنه اجرا کرد. تغییر کامل حالت آیرودینامیک و skin خودرو چطور؟

بله مجاز به این مورد هستید. به شرطی كه تغییرات سطح 1 كه اجباری است،‌ ارضا شود.

 

22) اگر از چراغ­ های جلو و عقب دیگر خودرو­ها استفاده کنیم، اما خودرو را از پایه خودمان طراحی کنیم، با کسر امتیاز مواجه می ­شویم؟

اگر از اجزای دیگر خودروها بدون هیچ تغییری استفاده نمایید،‌ چون كار انجام شده كار شما نیست، امتیازی در آن بخش كسب نخواهید نمود.

 

23) طراحی داخلی و خارجی خودرو در کدام یک از بخش جدول1.3 می­ گنجد؟

این بخش مربوط به طراحی صنعتی است كه یك دفترچه مجزا دارد و در بخش 3.4 توضیح آن آمده است.

 

24) در صورت استفاده از یک بدنه آماده می­ توان بیش از تغییرات سطح 2 در بدنه ماشین تغیرات انجام داد؟

بله. اما سقف امتیاز همان است كه ذكر شده است. توضیح در پاسخ‌های قبلی آمده است.

 

25) اسكچ باید از چه زوایایی از خودرو باشد؟ (طراحی مفهومی)

آزاد است اما بهتر است از جلو،‌ كنار، عقب،‌ بالا، 4/3 جلو و 4/3 عقب باشد. نماهای بیشتر هم مجاز است.

 

26) فرض کنید بدنه طراحی شده بسیار زیبا ­باشد اما همین شکل ظاهری نتواند مقاومت لازم را داشته باشد. مثلا خط روی بدنه مقاومت خمشی را بالا می ­برد، با حذف یک خط خودرو زیباتر می­ شود اما مقاومت خمشی بدنه نیز کاهش می­ یابد،کدامیک تأثیر بیشتری در امتیاز دارد؟ مقاومت یا زیبایی؟

شما می‌توانید استحكام لازم را با سازه زیر پوسته بیرونی تامین نمایید و پوسته بیرونی را با هر شكل دلخواهی ارایه كنید. در این مورد توجه داشته باشید كه ایمن نبودن خودرو می‌تواند باعث عدم تحویل‌گیری خودرو شود.

 

27) آیا بین طراحی سطح 2 برای بدنه و طراحی و ساخت از نو تفاوت امتیازی وجود دارد؟

اگر خودرو از صفر طراحی و ساخته شده باشد و تفاوت آن با خودروهای داخلی هم بیش از حد مورد نظر باشد،‌ این خودرو بر اساس آن كه چه حدی از بدنه خودرو كار خود تیم است، ارزیابی خواهد شد. اما سقف امتیازی 100 درصد برای خودرویی كه از صفر طراحی و ساخته شده یا خودرویی كه تا سطح 2 تغییرات اساسی كرده است،‌ یكسان است.

 

28) همان‌طور که فرمودید پروسه طراحی به گونه­ ای است که فرم و استایل بدنه  تا مراحل نهایی نیز دچار تغییراتی می­ شود که نتیجه آن طرحی پخته و منسجم باشد. پس چگونه ماکت باید به گونه­ ای ارائه شود که طرح ساخته شده نهایی کاملاً شبیه آن باشد؟

تغییرات تا زمان ساخت مدل فیزیكی كاملا آزاد است و آخرین تغییرات روی مدل فیزیكی معیار طرح نهایی خواهد بود. به این معنی كه از زمان تحویل مدل فیزیكی تا ساخت نمونه اصلی نباید تغییری در طرح داده شود.

 

29) حد و مرز زیبایی یا ملاک آن چگونه مشخص می­شود؟

طبق توضیحات دفترچه قوانین در بخش ساخت.

 

30) برخی از تیم ها با مشکل عدم امکان دسترسی به مشاور جهت طراحی صنعتی برای تیم ­های شهرستانی حاضر در مسابقه روبرو هستند، لطفا راهنمایی کنید؟

در حال حاضر در بسیاری از شهرستان‌ها مشاوران طراحی صنعتی حضور دارند. اما اگر در شهرستان شما مشاوری برای این امر وجود ندارد، با دبیرخانه در این مورد مكاتبه نمایید تا در صورت امكان یك مشاور به شما معرفی شود.

 

31) ریز نمرات بخش طراحی دقیق مربوط به طراحی صنعتی چگونه است؟

بخش دفترچه طراحی و مدل سازی 40%، پرزانته 30% و مدل فیزیکی 30% امتیاز دارند.

به گالری تصاویر خودروهای هیبرید خوش آمدید
  • آخرین صفحات

آمار سایت

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل صفحات :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :